Maak reclame met sociale media

Sociale media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons leven. De meeste mensen spenderen zeker wel een keer per dag tijd op Facebook, LinkedIn, Instagram en andere pagina’s. Het is natuurlijk erg leuk om anderen te laten zien wat je doet en tegelijkertijd te zien waar je vrienden mee bezig zijn. Maar omdat er zoveel tijd wordt gespendeerd op deze websites, kun je deze ook perfect gebruiken voor marketing binnen jouw onderneming. Je kunt een social media training volgen om te zorgen dat jouw websites beter worden bezocht en ook beter worden geadverteerd.

Je eigen websites

De meeste bedrijven hebben wel een Facebook- of LinkedIn pagina, maar zijn niet op de hoogte van de mogelijkheden die je daarmee hebt. Zo zijn er een aantal instellingen die je kunt toepassen om je pagina beter naar voren te laten komen en hoe je je statistieken goed kunt analyseren en gebruiken om je bereik te verbeteren. Op Instagram kun je tegenwoordig bijvoorbeeld ook een zakelijk account aanmaken en door hashtags te gebruiken een groot publiek bereiken. Doe je dit goed, dan kun je je bedrijf met sociale media beter zichtbaar maken en dit aan een groot aantal gebruikers.

Social Media Marketing

Naast het promoten en verbeteren van je eigen sociale media websites, kun je ook reclame maken via deze kanalen. Dit heeft als voordeel dat je heel gemakkelijk jouw specifieke doelgroep kunt bereiken. Van iedere gebruiker wordt namelijk een profiel opgeslagen en aan de hand van de browser geschiedenis kun je zien wie al eens interesse heeft getoond in jouw product. Zo kun je alleen getrouwde vrouwen van middelbare leeftijd in Overijssel met een interesse in schoenen benaderen, bij wijze van spreken. Dit is uiteraard veel doelgerichter dan het plaatsen van een advertentie in de krant en ook beter meetbaar. Sociale media bieden de ondernemer een waardevol platform om het bedrijf beter en doelgerichter aan het licht te brengen.